maanantai 16. heinäkuuta 2007

Tapahtuma bussiasemalla

Tapahtuipa Jämsän
LINJA-AUTOASEMALLA

Kuva paikasta. Sen läpi siis näkee jos sattuu tulemaan bussi Jyväskylän suunnasta.


Blogin ylläpito ( joo, siis mä ) odotteli Jämsän Linja-autoasemalla linja-autoa etelään, kun siihen tuli joku vanhempi mieshenkilö pyrkimään ovista sisään.

JÄMSÄN LINJA-AUTOASEMA EI OLE AVOINNA LAUANTAISIN

Mutta dialogimme meni näin. Minä siis seisoin bussiaseman edessä. Tuo mies tuli luokseni ja kysyi:

"Anteeksi, missä täällä on Linja-autoasema?"

Johon minä sanoin "Tässähän tämä" ja taputin samalla aseman lasi-ikkunaa, josta tuossa on kuva. Mies kysyi seuraavaksi:

"Miksei se ole avoinna?"

Johon minä vastasin:

"Tämä on Jämsä, asema ei ole auki viikonloppuisin"

Hän kiitti tiedoista ja meni pusikkoon pissalle, koska syy siihen - että miksi hän olisi tahtonut päästä sisään oli se, että piti päästä tyhjennykselle.

Hetken päästä hän palasi luokseni ja kertoi että on saattamassa henkilöitä bussiin. Ja kysyi siis ensin, että missä on linja-autoasema.

Asema ei ole avoinna myöskään arkisin kello 18:00 jälkeen, mikä hankaloitti minun elämääni tullessani Helsingin bussilla asemalle kello 18:05. Kas, minulla oli sama syy päällä päästä aseman sisätiloihin, mitä oli tuolla miehellä.

En kuitenkaan kastellut luontoa - vaan menin S-marketin yleisövessaan.

Tarinan opetus: Jos olette tulossa Jämsään bussilla viikonloppuna tai arkena kello 18:00 jälkeen - ja teillä on hätä. Niin käyttäkää linja-autossa mahdollisesti olevaa toilettia.