tiistai 13. helmikuuta 2007

harmonijaa

Jämsä saattaisi olla kaunis kaupunki.

Tulevaisuudessani

Koti? Paikka, jossa ihminen tuntee olonsa mukavaksi. Kotikaupunki? Paikka, jossa olisi hyvä olla. Minun kotikaupunkini on Jämsä.

S-marketin pihan keskuskäytävä auringonlaskun valossa:



Tänään Jämsässä oli kaunis päivä. Lapsi kävi paikallisen S-marketin kassinsäilytyslokerossa. Ei toistunut se, mitä olen todistanut Järvenpään Prismassa. Nainen laittoi lapsensa säilytykseen kaupassa käynnin ajaksi.

En käynyt tänään kaupungin keskustassa, joten en tiedä mitä siellä on tapahtunut. Mutta se on varmaa, ettei torilla ole pidetty suuria seksiorgioita. Nyt on pakkasta ja tori jäinen.

Kuva keinovaloista:


Kuva, joka kuvastaa Jämsän kasvua. Vanhan talon takaa pilkistää uusi kerrostalo.




Joskus vain olen ajatellut, että Jämsästä kun pääsee pois niin se on hyvä. Olenhan minä asunut muualla elämäni aikana ja kulkenut Suomea junalla ristiin rastiin. Olen nähnyt Helsingin vapun, olen käynyt Helsingissä tänä vuonna.

Mutta nyt.. Jämsäläisyys kait valtaa mut. Tietenkin muualla on joskus kiva käydä, Helsinkikin on vain 223 kilometrin päässä ja Jyväskylä viidenkymmenen kahdeksan. Tampereellekin on hyvät yhteydet. Jännä asia, että Wikipedia sivu Jämsästä kertoo ensin, että rautatieasema on keskustan tuntumassa ja sitten vasta että tänne on rautatieyhteys. Ikäänkuin tänne olisi rakennettu rautatieasema ennen rautatietä - missä ei olisi mitään järkeä.

Totta on, että Jämsä on muuttunut paljon viimeisten 40 vuoden aikana.

Sitä vain miettii pakostakin, että mitä seuraavien 40 vuoden aikana täällä tapahtuu?



aika näyttää.

Ei kommentteja: